قابل تو جه مسئولین نارکارآمدی سالن اعلام بار پایانه کرمان

قابل تو جه مسئولین نارکارآمدی سالن اعلام بار پایانه کرمان و ضایع شدن حق برخی از رانندگان و کامیون داران

ه گزارش هفتواد : سالن اعلام بار در سالهای گذشته در کرمان فعال بود بعد از چندی این سالن تعطیل شد با پیگیری خود رانندگان مجددا پایانه کرمان به سالن اعلام بار مجهز شد اما با وجود داشتن سالن اعلام بار مجهز به سیستم مکانیزه، ولی متاسفانه از آن بهره بری مناسبی نمی شود و همواره رانندگان باید بطور مداوم بدنبال بار باشند، چرا که مسئولان انجمن کارفرمایان (گاراژداران) سابق پایانه بارکرمان خودشان باربری داشتند و نمی خواهند باربری های دیگر از نوع بار و کرایه بارنامه هایشان خبر و اطلاع داشته باشند.
مورد دوم اینکه بار از کارخانه یا کارفرمایان مشخصی به صورت سفارشی به گاراژدار شناخته شده ای واگذار می شود که این مسئله باعث می شود حق کمیسیون خاصی در نظر گرفته شود و زمانی که بار به رانندگان خاص به صورت سفارشی میرسد از راننده هم هر طور که میخواهند حق کمیسیون می گیرند.
در این میان این راننده است که باید رنج حمل بار را به صورت شبانه روزی در جاده ها تحمل کند و به قولی هم جانش را هم مالش را در جاده ها در دست بگیرد و برای چرخاندن چرخ زندگی با مشقتهای فراوان روبرو شود و سود کلان نصیب کسانی شود که گاهی حتی با یک تلفن سفارش جابه جایی بار را میگیرند .
ناکارآمدی سالن اعلام بار پایانه کرمان و ضایع شدن حق برخی از رانندگان و کامیون داران
با اینکه همه پایانه های کشور و در بنادر با آن حجم بالای بار ، تمام بارهای باربریها را درسالن اعلام، در ساعاتی مشخص اعلام می کنند و رانندگان از روی برگ نوبت بدون اینکه حق کسی پایمال شود بار خود را گرفته و پایانه را ترک میکنند ولی در پایانه بار کرمان هزینه نوبت دهی و پارکینگ را روی یک برگ چاپ کرده از راننده دریافت می کنند و هیچگونه امکاناتی در خصوص  اعلام بار عادلانه در اختیار راننده گذاشته نمی شود و متأسفانه هیچ نظارتی هم بر عملکرد این انجمن وجود ندارد .
زمانی هم که رانندگان اعتراض میکنند مسئولان در جواب میگویند شما بروید شماره ماشین راننده ی متخلف که بدون نوبت بار زده را بیاورید تا ما جلوی آن را بگیریم و یا جریمه اش کنیم و این در حالی است که باید باربری متخلف جریمه شود نه راننده ای که مجبور است برای اینکه اقساطش را به موقع پرداخت کند و یا برای خرید، تعویض و یا تجهیز قطعات و لوازم یدکی و لاستیک کامیونش به علاوه مخارج روزمره ی زندگی اش به هر نحوی که میتواند بار بزند، حتی با نصف کرایه و پرداخت کمیسیون بیشتر .
تقسیم نا عادلانه  بار در پایانه بار کرمان
با وجود این اوضاع باربری ها هم از فرصت استفاده کرده و به هرکامیونی که دلشان خواست بار می دهند و دیگر کامیونها هم که تعدادشان کم نیست و اغلب هم غریبه هستند چند روزی را در پایانه کرمان بدون بار می مانند و در آخر یا باری با کرایه کم و یا بدون بار به پایانه های نزدیک کرمان جهت بارگیری مراجعه می کنند .
آیا انصاف هست کامیونی که تازه رسیده بارگیری شود و تعدادی دیگر روزها بدون بار بمانند. اگر سالن اعلام بار فعال شود ( البته مثل گذشته ) دیگر حق کسی پایمال نمی شود و هم طبق ورود به پایانه با نوبت بارگیری شده و حق هیچ راننده ای هم پایمال نمی شود .
ظاهرا در شهر کرمان مقدار حمل بار هم کم نیست اما چون نوبت مشخصی نیست این نابرابریها و ناعادلانه بودن باعث ناراحتی جمع کثیری از رانندگان شده است . به طور مثال کارخانه ی لاستیک و صنایع مس شهید باهنر کرمان با توجه به اینکه روزانه چندین دستگاه ماشین بار به سراسر ایران حمل دارند اما صرفا بار این کارخانجات توسط یک باربری مشخص حمل می شود .
جمعی از رانندگان با بیان اینکه اداره ی کل حمل و نقل و پایانه های استان با آنها همکاری نمی کند، می گویند : در خصوص باربریها ، کمیسیون ماده ی ۱۱ که مربوط به رانندگان است و کمیسیون ماده ی ۱۲ که مربوط به شرکت های حمل و نقل است تمام کارها را خود رانندگان باید انجام بدهند و باید مدارکشان را بردارند و شخصی به تهران مراجعه کرده تا کارهایشان را پیگیری کنند.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان در ملاقات عمومی دوشنبه شانزدهم فروردین ماه گفت جلسه ای با حضور تشکلهای صنفی و همه ی دست اندرکاران این حیطه تشکیل می دهند تا بتوانند برای حل مشکل به راه حل منطقی ای برسند .
اقای جمیلی افزود : بعد از تلاش رانندگان، سالن اعلام بار مجددا در کرمان راه اندازی شده و برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر نیازمند زمان و تعامل است .
یاداور می شوم که دوشنبه ها روز ملاقات عمومی در اداره ی کل حمل و نقل و پایانه های استان است.

 


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>